Højere sikkerhed til søs i Grenaa Sejlklub

Sparekassen Kronjylland er ny sponsor i Grenaa Sejlklub. Sponsorkronerne går til at holde sejlklubbens to skolebåde i sikkerhedsmæssig tip-top stand.

I Grenaa Sejlklub er man rigtig glade for, at Sparekassen Kronjylland netop har valgt at blive sponsor i klubben og dermed være med til at øge sikkerheden til søs.

Der er mange omkostninger forbundet med at holde en sejlbåd, og den økonomiske støtte fra sponsorerne gør det muligt at holde sejlklubbens to skolebåde af typen Drabant 24 i sikkerhedsmæssig tip-top stand.

Også i Sparekassen Kronjyllands Grenaa afdeling udtrykker man glæde over samarbejdet med Grenaa Sejlklub.

”Eftersom Sparekassen bakker op om både foreningslivet og sporten i lokalsamfundet, er det helt naturligt at støtte den lokale sejlklub og de ildsjæle, som utrætteligt sørger for at holde hjulene i gang”, siger Helle Møgelvang, som er kunderådgiver i Grenaa afdeling og selv aktivt medlem af sejlklubben.

Fra Helle Møgelvang lyder der desuden en opfordring til at kigge indenfor i Sparekassens lokale afdeling på Østergade 11, hvis sejlklubbens medlemmer har lyst til at se, hvem der er medsponsor i deres klub.

”Vi er meget lokale i Sparekassen, og de personlige relationer er vigtige for os. Vi oplever jævnligt, at medlemmer i de klubber, hvor vi er sponsor, bliver kunder hos os, fordi vi støtter deres lokale klub. Det er en tillid, som vi naturligvis er utroligt glade for”, siger Helle Møgelvang.

Hvis man har lyst til at lære, hvordan man sejler en båd, og samtidig få masser af hyggeligt samvær og gode oplevelser, er der stadig plads til flere elever på sejlklubbens hold.

Undervisningen er tilrettelagt af Dansk Sejlunion og foregår torsdage fra klokken 19.00 til ca. 21.00 med en blanding af teori og praksis.

Læs mere om Grenaa Sejlklub.