Tuborgfonden og Sparekassen Kronjylland forærer ny boldkanon til RBK

Der er stor glæde i RBK, efter at Tuborgfonden og Sparekassen Kronjylland for nylig donerede penge til klubben til en ny boldkanon.

Sommeren er lige om hjørnet, og indendørs aktiviteterne i hallerne rundt omkring i kommunen er så småt ved at stilne af - bare ikke i Randers Badmintonklub, hvor man har travlt med at forberede næste sæson med et godt nyt tiltag.

Man har indviet klubbens nye boldkanon. Boldkanonen har længe stået højt på klubbens ønskeliste, og nu er den endelig en realitet.

Med hjælp fra Tuborgfonden og Sparekassen Kronjylland er det dermed blevet muligt for klubbens medlemmer at træne på nye måder. Boldkanonen giver blandt andet mulighed for at træne selv og øve specielle tekniske færdigheder.

"Det har længe været et stort ønske for medlemmerne og trænerne i klubben at kunne udbygge træningen ved hjælp af boldkanonen", udtaler både formand i RBK Mathias Thunbo og næstformand Kristian Als.

"Vi er meget begejstrede for den store håndsrækning, som klubben har fået fra Tuborgfonden og Sparekassen Kronjylland, da det giver uanede muligheder for klubbens medlemmer, og indtil videre lever boldkanonen helt op til vores forventninger", understreger formanden og næstformanden.

Fra Sparekassen Kronjylland siger afdelingsdirektør i Randers Nordre afdeling, Peter Thorsen, at donationen er sket på baggrund af Sparekassens langvarige og tillidsfulde samarbejde med RBK, som igennem tiden har skabt stor værdi for begge parter.

"Alle trænere og ledere i RBK yder en enorm frivillig indsats for klubben, og det vil vi gerne være med til at påskønne og støtte op omkring ved at medvirke til at give endnu bedre træningsmuligheder for klubbens medlemmer. Hvis boldkanonen samtidig kan være med til udfordre RBK’s mange talenter endnu mere med en kontinuerlig træningsindsats, går det hele jo op i en højere enhed", slutter Peter Thorsen.

På billedet overrækker fra venstre Paul Johan Madsen fra Tuborgfonden og Peter Thorsen fra Sparekassen Kronjylland checken til formand Mathias Thunbo fra RBK.