MC Sparekassen

Lokale motorcykelentusiaster på tur med Sparekassen Kronjylland i Ørsted.

På en ganske almindelig solbestrålet tirsdag vrimlede det pludselig med sortklædte mænd og kvinder ved Polden i Ørsted. Den lokale afdeling af Sparekassen Kronjylland blev nemlig her for en aften omdannet til en motorcykelklub, der skulle på fælles køretur ud i den danske sommer.

Det var 9. gang, at Sparekassen Kronjylland i Ørsted arrangerede motorcykeltur og som vanligt var der stor opbakning. Motorcykelentusiasten Birgitte Laursen fra Kare ekspederer til dagligt kunderne ved kassen, men ved den årlige motorcykeltur lægger hun sig traditionen tro i spidsen og fører flokken ud på en længere tur.

I år var der blandt andet stop ved Clausholm og Sparekassen Kronjyllands afdeling i Hadsten. Her havde afdelingsdirektøren fra Ørsted, Jan Andersen, taget grillhandskerne på og stod klar med store grillpølser.

- Det er blevet en del af traditionen, at vi kører ud og griller ved en af Sparekassens andre afdelinger. Flere har sagt, at de gerne vil besøge vores afdeling på Frederiksberg i København næste gang – inklusiv overnatning, fortæller souschef Joan Hitz.

Hun vil ikke røbe noget om næste års tur, da der jo bliver tale om en jubilæumstur, når motorcyklerne for 10. gang svinger ud fra kantstenen ved Polden for at tage på tur.