Ny ledelse i Mariagerfjord afdelinger

Ny stærk ledelse med afdelingsdirektør, privatkundechef og erhvervskundechef.

Afdelingsdirektør Sven Kjærgaard fra Sparekassen Kronjylland har nu sat det hold, der skal sikre den fortsatte udvikling af Sparekassens lokale afdelinger i Mariagerfjord Kommune. Afdelinger i henholdsvis Assens og Mariager har nemlig fået fælles ledelse.

- Det er en god måde til at sikre, at vi også fremover kan være lokalt repræsenteret i både Assens og Mariager. På denne måde kan vi bruge hinandens kompetencer i hverdagen på tværs af afdelinger, mens vi fortsat har styrken i at være til stede lokalt. Derfor ser jeg det som en optimal løsning, forklarer Sven Kjærgaard.

Udover ham som fælles afdelingsdirektør for begge afdelinger består den nye ledelse af en privatkundechef og en erhvervskundechef. Privatkundechefen er hentet i egne rækker, da den hidtidige souschef i Mariager, Jeannette Leth Neldorf, er blevet udpeget til den stilling.

Erhvervskundechefen har Sven Kjærgaard derimod hentet udefra, selv om det er en person med stort kendskab til lokalområdet. Jesper Bendix Fejborg har således tidligere blandt andet været filialdirektør i Danske Bank i Hadsund samt erhvervskundechef og kreditchef i Gjerlev-Enslev Sparekasse, ligesom han er opvokset ved Hadsund.

- Med skiftet er jeg kommet tilbage på min hjemmebane, lyder det således fra den nye erhvervskundechef med henvisning til, at han senest har været i Sparekassen Farsø.

- Jeg ser samtidig rigtig mange muligheder i at blive en del af Sparekassen Kronjylland, der er et stærkt og solidt pengeinstitut, som tydeligvis gerne vil lave forretninger med erhvervslivet. Selv om jeg et par gange har været væk fra Mariagerfjord området, så bliver jeg ved med at vende tilbage, fordi der er en stor virketrang og vilje til at lykkes. Jeg glæder mig til igen at komme ud og besøge de lokale virksomheder og lære deres forhold at kende.

Selv om ledelsen af de to afdelinger nu er fælles, er det ikke sådan, at rådgiverne skal ligge og skifte mellem de to afdelinger. Rådgiverne vil således være fast tilknyttet den afdeling, de hidtil har været tilknyttet, så kunderne har altså fortsat deres fast lokale rådgiver.

- I øjeblikket oplever vi desuden en stor interesse fra nye kunder, og det er vi naturligvis meget glade for. De seneste år har begge afdelinger været inde i en god udvikling, og den ser heldigvis ud til at fortsætte, fortæller Sven Kjærgaard.

Fra venstre Jeanette Leth Neldorf, Sven Kjærgaard og Jesper Bendix Fejborg