Vi styrker os i Ry

Ghita Davidsen udnævnt til ny afdelingsdirektør.

Opbakningen til Sparekassen Kronjyllands lokale afdeling i Ry er så stor, at den nu bliver selvstændig. Hidtil har afdelingen haft fælles ledelse med Sparekassens afdeling i Silkeborg, men nu bliver den fuldt selvkørende. Den har i forvejen både kasse samt erhvervs- og privatrådgivere, fremover vil der så også være en afdelingsdirektør, der alene har ansvaret for Ry afdeling.

- Der er et meget stort potentiale i Ry, og vi har samtidig oplevet en enorm opbakning fra eksisterende og nye kunder. Derfor synes vi, at det er vigtigt, at vi nu tager skridtet fuldt ud og gør den til en fuldt selvstændig afdeling, fortæller områdedirektør Jan Nyvang.

Med opgraderingen går Sparekassen Kronjylland imod den herskende trend i finanssektoren, der handler om at lukke afdelinger og kasser.

- For vores mange lokale kunder er afdelingen fortsat vigtig. Det er vigtigt, at man kan komme ned og få kompetent rådgivning som både privat- og erhvervskunde, men det er også vigtigt, at man kan komme ned og hente nogle euro inden charterferien. Derfor er vi sikre på, at en lokal afdeling i en by som Ry fortsat er til stor gavn for vores kunder, understreger Jan Nyvang.

Ghita Davidsen, der hidtil har været souschef for den samlede ledelse af Silkeborg og Ry afdelinger, er udnævnt til afdelingsdirektør for afdelingen i Ry. Hun kommer med erfaring som afdelingsdirektør fra både en afdeling i Silkeborg og tidligere en afdeling i Ikast.

- Oprindeligt kommer jeg fra Skanderborg, hvor mine forældre bor, og i dag bor jeg i Silkeborg. Derfor har Ry også altid været en del af mit lokalområde. Jeg kender derfor allerede mange mennesker i Ry, og nu glæder jeg mig til at komme til at kende endnu flere, fortæller hun.

Generelt er afdelingen meget lokalt funderet med blandt andet tre medarbejdere, der bor i byen i form af Dorthe Tønning, Knud Nørgaard Rasmussen og Lis Schmidt Lorenz. De to sidstnævnte var i øvrigt med til at åbne afdelingen for 10 år siden.

- Ry er et smørhul, hvor ikke mindst naturen gør det attraktivt at bosætte sig, og derfor er der selvfølgelig store muligheder i byen. Samtidig oplever jeg et stort og levende foreningsliv, som Sparekassen er en naturlig del af, forklarer Ghita Davidsen.

Som et eksempel har afdelingen for nylig været sponsor for tre badmintonstævner, som Ry Badmintonklub afviklede under navnet Sparekassen Kronjylland Cup.

- Den lokale forankring, det lokale engagement og det at vi er en såkaldt fullservice-afdeling, der kan hjælpe alle typer af kunder, hører vi ofte som årsagen til, at nye kunder vælger os til. Derfor er det naturligvis også den vej, vi ønsker at fortsætte, understreger Ghita Davidsen.

Medarbejderne i Ry er - fra venstre -
Dorthe Marie Grund, Dorte Tønning, Ghita Davidsen,
Lis Schmidt Lorenz og Knud Nørgaard Rasmussen.