Donation til DjursBorg

Der er gang i renoveringen af FDF-spejdernes Djursborg.

En donation på 15.000 kroner fra Sparekassen Kronjyllands Gavefond gør nu en gennemgribende renovering af FDF-spejdernes lejr ”DjursBorg” på Glatved Strand mulig.

Fremover vil det ikke kun være de udendørs rammer, man kan nyde, når man opholder sig i FDF-spejdernes lejr ”DjursBorg”, som igennem mange år har været et af spejdernes vigtige samlingspunkter på Djursland.

Penge fra Sparekassen Kronjyllands Gavefond har gjort det muligt at igangsætte en større renovering af de indendørs faciliteter, og snart vil både spejderne og andre besøgende derfor kunne nyde godt af blandt andet nye, flotte bade- og toiletfaciliteter, herunder også handicapbad og –toilet.

”Det er dejligt at kunne bidrage til bedre forhold for FDF-spejderne her i Grenaa og på den måde være med til at skabe glæde og gøre gavn. FDF Grenaa og Sparekassen har igennem mange år haft et fortrinligt samarbejde, og organisationen er meget vellidt og nyder stor respekt for deres arbejde i lokalsamfundet. Spejderne har også flere gange stillet op, hvis Sparekassen har haft brug for en hjælpende hånd, for eksempel med deres FDF-orkester”, siger Lone Breum, som er kunderådgiver i Sparekassens Grenaa afdeling.

Da afdelingen modtog en ansøgning fra FDF Grenaa, hvor hovedbudskabet var, at ”DjursBorg” trængte alvorligt til en kærlig hånd, var det derfor helt naturligt at indstille ansøgningen til at modtage en økonomisk håndsrækning fra Sparekassen.

Christian Fyhn Petersen fra FDF sætter stor pris på støtten fra Sparekassen:

”Vi er utroligt glade for, at et lokalt pengeinstitut som Sparekassen Kronjylland støtter vores projekt. Det betyder meget for FDF, at vi nu kan tilbyde gode forhold til spejderne og andre, som måtte have lyst til at leje ”DjursBorg””.

Sparekassen Kronjyllands Gavefond uddeler hvert år et millionbeløb til arrangementer, foreninger, klubber og begivenheder, der finder sted i de områder, hvor Sparekassen har sine kunder.

På billedet overrækker kunderådgiver Lone Breum fra Sparekassens Grenaa afdeling en check på de 15.000 kroner fra Sparekassen Kronjyllands Gavefond til Christian Fyhn Petersen.