Børnehave bar julen ind i Sparekassen Kronjylland

Børnehaven ”Glentereden” har på bedste vis båret julen ind i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Grenaa til glæde for medarbejdere og kunder.

Efter at have trasket gennem sneen sammen med deres pædagoger, troppede 20 glade og forventningsfulde børn for nylig op i Sparekassens afdeling i Østergade for at lave julepynt til afdelingens juletræer.

Børnene var både dygtige og flittige, og som belønning fik de lov til at liste ned i kælderen til den store bankboks, hvor det overraskende nok viste sig, at Sparekassens maskot Kronse - denne gang i skikkelse af Jule-kronse – havde gemt nogle gaveposer til alle børnene.

Efterfølgende fik børnene en hyggelig snak om nisser og jul med medarbejderne i Sparekassen. Nogle af børnene kendte til drillenisser og Olsen-Banden, og andre ville hellere synge julesange.

Da Glentereden havde sørget for julestemning indenfor i afdelingen, sluttede børnene af med at pynte træet udenfor, som de på behørig vis dansede omkring, inden de krøb i flyverdragterne og vendte hjemad til Glentereden igen.

”Alle medarbejderne her i afdelingen er meget glade for den unge julestemning, der blev båret ind. Det er jo ikke så ofte, vi får lov til at være i så livligt selskab”, siger kunderådgiver i Grenaa afdeling, Lone Breum, der sammen med Nina W. Topp, som ligeledes er kunderådgiver i afdelingen, stod for arrangementet. Hun fortsætter: ”Det er vores oplevelse, at børnene også havde en rigtig sjov dag, og vi håber at kunne gentage succesen til næste år”.