Sparekassen Kronjylland donerer reklamelager til fattige børn i Gambia

Sportstasker, koala bamser, kuglepenne, blyanter, håndklæder, tøj, legetøj og mange andre gave- og reklameartikler forlader i disse dage varelageret i den tidligere Sparekassen Østjylland for at blive transporteret videre til Gambia.

Tine koalaSparekassen Kronjylland, som tidligere på året overtog den konkursramte Sparekassen Østjylland, har valgt at forære alle tingene til foreningen Kembujeh School Friends – til stor glæde for foreningens 800 fattige sponsorbørn i Kembujeh og deres forældre.

Tøjet, legetøjet, madkasserne og drikkedunkene fejler ingenting – faktisk er de fleste af dem fuldstændig nye og ubrugte. Men alle reklameartikler er mærket med Sparekassen Østjyllands logo og kan derfor ikke anvendes længere. Så hvad gør man, hvis man ikke ønsker, at de mange varer blot skal gå til spilde?

Sparekassen Kronjylland traf umiddelbart efter overtagelsen af Sparekassen Østjylland en beslutning om, at tingene allerhelst skulle komme andre til gode. Sparekassen har derfor i nogen tid arbejdet på at finde en velgørende forening, som ville overtage så meget af reklamelageret som muligt, og som samtidig kunne garantere, at tingene rent faktisk når frem til dem, der har brug for dem.

Glæden var derfor stor, da aftalen med Kembujeh School Friends for nylig faldt på plads:

”I Sparekassen Kronjylland er vi utrolig glade for, at PR-varerne nu vil få stor betydning for fattige børn og unge i Gambia i stedet for blot at være gået til spilde”, siger Frank Madsen, chef for Forretningssupport, IT og Kommunikation i Sparekassen Kronjylland.

I Kembujeh School Friends har foreningens stifter Anne Marie Hegelund svært ved at få armene ned af begejstring:
”Vi er virkelig taknemmelige for, at vi er kommet i betragtning til alle de flotte og fuldstændig ubrugte effekter, som Sparekassen Kronjylland har foræret os. Vi er meget bevidste om, hvor stor glæde tingene vil skabe hos børnene i Gambia og deres forældre. Det bliver en fornøjelse at være en del af”.
Kembujeh School Friends er en velgørende forening stiftet i Silkeborg i 2008, som sponsorerer 800 børn i Gambia gennem skolegang og uddannelse. Foreningen støtter desuden byggeri af skolebygninger i Kembujeh og sender årligt flere containere med diverse hjælpeudstyr til området, hvor foreningens medlemmer selv deltager i uddelingen af effekterne.