Ferie

Betalingskort

Hvordan dækker min Mastercard rejseforsikring?

Opdateret 25. maj: Har du planlagt en rejse til sommer?

Er du en af dem, som allerede har bestilt en sommerferie til udlandet? Og skal du inden for kort tid betale restbeløbet til en rejse med afgang i juni, juli eller august 2020? Så ring til Rejseskade, og hør om dine muligheder for at få depositum tilbage. Hvis du har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum, har du mulighed for at få allerede betalt depositum tilbage. Det gælder for feriehuse, campingpladser og -lejligheder i juni, juli og august, hvis du selv har planlagt og bestilt rejsen. Rejser fra og med september 2020 er ikke omfattet. Kontakt Rejseskade på 33 55 37 20 og hør om dine muligheder.
Flybilletter og pakkerejser er ikke omfattet af denne dækning, her skal du fortsat kontakte din rejsearrangør eller dit flyselskab angående aflysning.

Hvordan skal jeg forholde mig?

Hold dig løbende orienteret om ind- og udrejsesituationen via Udenrigsministeriets rejsevejledninger - og følg nøje deres anbefalinger.

Befinder du dig i udlandet, så bør du skrive dig på Udenrigsministeriets danskerliste. Husk at slette dig fra listen igen, når du er hjemme - så hjælper du myndighederne med at hjælpe de rette danskere. 


UDVIDET DÆKNING FRA 19. MARTS 2020 - "før-tid-hjemrejse"

Flere kunder står i udlandet og ønsker at komme hjem før tid. Derfor er dækningen på Mastercard nu udvidet med en ”før-tid-hjemrejse”-forsikring.

Indehaver af et gyldigt Mastercard Guld eller Mastercard Platinum (familiekort undtaget) er dækket, og dækningen omfatter rejser, der er bestilt, betalt og påbegyndt før 13. marts kl. 15.00 og har oprindelig hjemrejsedato senest 1. maj kl. 23:59.

Læs om betingelserne her. 


Jeg har købt en rejse med afgang snart. Jeg kan ikke komme afsted - hvordan er jeg dækket?

Hvis du har bestilt en rejse til et område, Udenrigsministeriet fraråder indrejse til - men som de ikke frarådede, da du bestilte rejsen - kan du få dækket afbestilling af din rejse, hvis du har et LOPI Mastercard med afbestillingsdækning.
Hvis der er mindre end 14 dage til du skal rejse, og Udenrigsministeriet fraråder rejse til din destination, skal du kontakte Rejseskade på 33 55 37 20.
Er der mere end 14 dage til din rejse, skal du afvente situationen. Når der er 14 dage til afrejse, kan du vurdere den aktuelle situation og kontakte rejseskade, hvis Udenrigsministeriet stadig fraråder rejser til destinationen. 
Er du i tvivl om, hvordan du generelt er dækket, er du velkommen til at ringe til din rådgiver.

Læs også mere om virussen hos Sundhedsstyrelsen her.

Bliver min evakuering dækket, hvis jeg anbefales at forlade min destination?

Du kan blive evakueret fra din destination. Der er ikke en særlig dækning via LOPI Mastercard, som dækker ekstraordinær evakuering.

Bliver min hjemrejse dækket, hvis den bliver udskudt på grund af karantæne på ferien?

Hvis du er i karantæne og samtidig er syg, så vil din udskudte hjemrejse være dækket, hvis du har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum. Er du i karantæne uden at være syg, vil din udskudte hjemrejse ikke være dækket.

Får jeg dækket tabt arbejdsfortjeneste, hvis jeg kommer i karantæne på ferien?

Forsikringen tilknyttet LOPI Mastercard dækker ikke tabt arbejdsfortjeneste.

Kan jeg uden problemer bestille en ny ferie?

Du bør være særligt opmærksom, hvis du bestiller en rejse til et land eller område, hvor Udenrigsministeriet på nuværende tidspunkt fraråder indrejse. Hvis denne anbefaling stadig er gældende, når du skal afsted, dækker afbestillingsforsikringen på LOPI Mastercard ikke. 

Det er kun rejser, der er bestilt på et tidspunkt, hvor Udenrigsministeriet ikke frarådede indrejser til destinationen, og hvis du har et LOPI Mastercard med afbestillingsforsikring, at du vil være dækket.

 

Har du spørgsmål til afbestilling, eller er du i tvivl om, hvordan du er dækket, kan du kontakte Rejseservice på 33 55 37 20

Jeg har ikke et Mastercard

Har du ikke et Mastercard, kan det være, at du i nogle tilfælde er dækket af en rejseforsikring hos dit forsikringsselskab. Kontakt dit forsikringsselskab og hør, hvordan din situation er.  


Aktuelt lige nu

COVID-19

Vi passer på dig - og på hinanden

Vi har valgt at lukke dørene til vores afdelinger. Hvis du har brug for vores hjælp, så ring endelig til os - så kan vi sammen aftale, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.

Investering service

Nyheder

Hvordan gik det aktierne i 2020 - og hvordan vil de klare sig i 2021?

Bumpene på vejen var større end normalt i 2020. Vaccinegodkendelser gav dog medvind til aktierne i fjerde kvartal. Hvad er udsigten for 2021?

Bolig forberedelse

Nyheder

Ny godkendelse af nethandel: Dit kort skal være tilmeldt 3D Secure

Nu skal du godkende internethandler med en personlig kode eller som alternativ vælge at godkende med din NemID app.

Nogle webshops fejler fra 10. januar

Nyheder

Fejl hos nogle webshops på grund af ny 3D secure sikkerhedsgodkendelse

Ikke alle webshops har nået at blive klar til nye EU-regler. Du kan derfor risikere, at de afviser din online handel. Hvis dit kort er tilmeldt 3D Secure, er der intet i vejen med dit betalingskort, men med webshoppen