Job i Sparekassen Kronjylland

Fondsspecialist til Back Office

Vil du arbejde specialiseret med udenlandsk fonds- og depotadministration samt corporate actions både internt i Danmarks 8. største pengeinstitut og for forskellige samarbejdspartnere? Så er du måske vores nye fondsspecialist til Back Office på Sparekassen Kronjyllands hovedsæde i Randers.

Hvem er vi på udkig efter?

Back Office består af et team på næsten 20 engagerede kolleger med forskellige kompetenceområder. Her bliver du en vigtig spiller inden for fondsopgaver i forbindelse med udenlandske værdipapirhandler og datastyring.

Det er derfor afgørende, at du:

  • Har kendskab til fondsafvikling i et pengeinstitut eller fra anden branche kender til lignende processer og afregning.
  • Har nemt ved at lære nyt og kan formidle det komplekse på en simpel og letforståelig måde på skrift og i tale – ligesom du naturligvis kan begå dig på engelsk.
  • Er en haj til Excel og trives med at have en specialistrolle i de daglige opgaver, ligesom du er en medspiller med fokus på samarbejde og resultater, når du deltager som projektmedarbejder.
  • Arbejder struktureret med øje for konstant at optimere processer og arbejdsgange.
  • Er ansvarsbevidst og kan håndtere en hverdag med højt tempo og flere deadlines.
  • Har et højt drive og en nysgerrig tilgang til opgaverne.
  • Har stærke kommunikations- og samarbejdskompetencer, som du kan trække på, når du samarbejder med vores datacentral og tilknyttede pengeinstitutter eller supporterer kolleger i organisationen.

Du har sandsynligvis erfaring fra en lignende stilling – for eksempel i den finansielle sektor, hvor du måske allerede har kendskab til at arbejde med værdipapirer, fondssystemer eller andre settlementsystemer, eksempelvis inden for energisektoren. Har du erfaring med rapportering til SKAT og øvrige myndigheder, er det en fordel – men det er ikke et krav.

Dine opgaver bliver primært at:

  • Afstemme depoter
  • Afvikle frileveringer og handler med udenlandske værdipapirer
  • Håndtere udenlandske corporate actions
  • Sparre med datacentral, tilknyttede pengeinstitutter og kolleger i Sparekassens afdelingsnet
  • Bistå med driftsopgaver inden for værdipapirafvikling
  • Kontrollere myndighedsrapportering til Finanstilsynet
  • Udarbejde og vedligeholde arbejdsgange

Hvad kan du se frem til?

Vi tilbyder dig ansvar og udfordringer i en hverdag, hvor dine arbejdsdage sjældent er ens, og hvor du med din specialistrolle får en nøglerolle i den løbende udvikling. Du er selv med til at sætte dagsordenen og får rig mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt i et miljø med høj faglighed, masser af sparring og gode kolleger. Der er tale om et vigtigt arbejdsområde i løbende udvikling, hvor de høje regulative krav til sektoren stiller øgede krav til vores arbejde med komplekse forordninger og lovkrav.

Har du fået lyst til at høre mere, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsdirektør i Back Office Rie Warrer på mobil: 42367572 eller HR-partner Mette Møller Eriksen på mobil: 26879284.

Send din ansøgning senest 18. november 2020. Vi forventer at holde samtaler i uge 47 og 48.

Ansvar og udfordringer på Europas bedste arbejdsplads

I Sparekassen Kronjylland tør vi skille os ud. Vi åbner nye afdelinger og vægter den personlige rådgivning højt. Det har vi stor succes med: Årets dugfriske EPSI-undersøgelse af de danske banker slår fast, at vores kunder er Danmarks mest tilfredse – både på privat og erhverv. I september blev vi af Great Place to Work ligeledes kåret til Europas bedste arbejdsplads. Du bliver med andre ord en del af en ambitiøs organisation med klare mål om kunde- og medarbejdertilfredshed, og som er inde i en stærk udvikling. Vi er mere end 700 medarbejdere og har cirka 50 afdelinger fordelt i Jylland, Odense og på Sjælland.