Job i Sparekassen Kronjylland

Fondsspecialist til Back Office

Vil du arbejde specialiseret med fonds- og depotadministration samt corporate actions både internt i Danmarks 8. største pengeinstitut og for forskellige samarbejdspartnere? Så er du måske vores nye fondsspecialist til Back Office på Sparekassen Kronjyllands hovedsæde i Randers.

Hvem er vi på udkig efter?

Back Office består af tre teams fordelt på 20 engagerede kolleger med forskellige kompetenceområder. Her bliver du en vigtig spiller inden for teamet, der varetager fondsadministration.

Det er derfor afgørende, at du:

  • Har erfaring med at arbejde med fondsafvikling i et pengeinstitut
  • Trives med rollen som specialist og har et løsningsorienteret mindset
  • Bidrager til teamets forskellige opgaver og trives med en afvekslende - og til tider uforudsigelig - hverdag, hvor tempoet ofte er højt og styret af krav og aktivitet inden for de finansielle markeder
  • Kan bevare overblikket og styre driften sikkert i mål inden for deadlines
  • Arbejder struktureret og er god til at prioritere din tid
  • Naturligt tager ansvar og engagerer dig aktivt i teamarbejde
  • Har et højt drive og en nysgerrig tilgang til opgaver – også dem du ikke umiddelbart har løsningen på
  • Har stærke kommunikations- og samarbejdskompetencer, som du kan trække på, når du samarbejder med vores datacentral og tilknyttede pengeinstitutter eller supporterer kolleger i organisationen
  • Erfaring med Excel på brugerniveau
  • Kan begå dig på engelsk i skrift og tale

Du har sandsynligvis erfaring fra en lignende stilling – for eksempel i den finansielle sektor, hvor du måske allerede har kendskab til at arbejde med værdipapirer, fondssystemer eller andre settlementsystemer. Har du erfaring med rapportering til SKAT og øvrige myndigheder, er det en fordel – men det er ikke et krav.

Dine opgaver bliver primært at:

  • Afvikle fondshandler
  • Afvikle frileveringer
  • Håndtere corporate actions
  • Sparre med datacentral, tilknyttede pengeinstitutter og kolleger i Sparekassens afdelingsnet
  • Afstemme beholdninger og fondskonti
  • Overvåge myndighedsrapportering
  • Udarbejde og vedligeholde arbejdsgange
  • Hjælpe med ad hoc administrationsopgaver relateret til depoter, afkast og indberetning til SKAT

Hvad gør stillingen særligt attraktiv?

Vi tilbyder dig ansvar og udfordringer i en hverdag, hvor dine arbejdsdage sjældent er ens, og hvor du med din specialistrolle får en nøglerolle i den løbende udvikling. Du er selv med til at sætte dagsordenen og får rig mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt i et miljø med høj faglighed, masser af sparring og gode kolleger. Der er tale om et vigtigt arbejdsområde i løbende udvikling, hvor de høje regulative krav til sektoren stiller øgede krav til vores arbejde med komplekse forordninger og lovkrav.

Har du fået lyst til at høre mere, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsdirektør i Back Office Rie Warrer på mobil: 42367572 eller HR-partner Mette Møller Eriksen på mobil: 26879284.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning hurtigst muligt, da vi holder samtaler løbende.