Er du vores nye kollega?

Afdelingsdirektør til at lede og udvikle juridiske specialister

Er du klar på at sætte retningen som leder af vores juridiske afdeling og være med til at sikre en høj standard for den juridiske support og rådgivning i et af landets 10 største pengeinstitutter? Så er du måske vores nye afdelingsdirektør for Juridisk!

Vi søger en afdelingsdirektør, der kan lede, udvikle og motivere juridiske specialister – og samtidig har øje for menneskene bag. Du skal dermed ikke blot kunne finde vej i regeljunglen, men også lede med empati og gode kommunikationsevner.

Du kommer til at stå i spidsen for et ambitiøst hold bestående af jurister, advokater, studentermedhjælpere, DPO og AML-ansvarlig – i alt ni dygtige medarbejdere og gode kolleger. Da vi har til huse på Sparekassens hovedsæde, har vi også meget let ved at sparre med mange af de øvrige specialistfunktioner, ligesom din rolle også vil indebære samarbejde med vores eksterne advokater.

 

Sådan bliver du en succes i jobbet

Efter 100 dage tager du ansvar for dine opgaver og føler dig hjemme i Sparekassen Kronjylland. Det er lykkedes særligt godt, fordi:

  • Du har gennemført vores onboardingprogram, hvor du har lært teamet og vores hverdag godt at kende, ligesom du er blevet introduceret til ledelsesopgaven hos os. Med din naturlige lyst til at skabe stærke relationer og resultater er vores ledelsesværktøjer hurtigt blevet en del af din hverdag.
  • Du har skabt en høj grad af tillid hos dit team, da du har brugt energi på at forstå medarbejderne personligt og fagligt. Det har sammen med din passion for at arbejde målrettet med motivation gjort det let for dig at sætte en retning for teamets udvikling, ligesom du er kendt for at give konkret og motiverende feedback.
  • Du bliver opfattet som en konstruktiv og effektiv samarbejdspartner af kolleger i Juridisk og i resten af Sparekassen. Det gør du blandt andet, fordi du demonstrerer en solid juridisk baggrund i din faglige sparring med kollegerne i afdelingen og i din deltagelse i projektarbejde.

Efter et år optræder du sikkert i din rolle som afdelingsdirektør og sørger sammen med dit team for, at afdelingen lever op til egne og organisationens forventninger – særligt inden for service, tillid, udvikling og teamånd, som er fire vigtige hjørneflag for vores afdeling. Det lykkes du særligt godt med, fordi:

  • Du har fokus på, at vi er servicemindede. Det betyder, at alle i teamet er imødekommende over for kolleger, som har brug for vores hjælp. Vi sender f.eks. ikke opgaver rundt i organisationen, som lander hos os – vi løser dem. Vi tilbyder hjælp, når der er brug for det og handler altid professionelt uanset personlige holdninger. Vi søger først at forstå – dernæst at blive forstået, ligesom vi leverer høj kvalitet og skaber resultater, der giver værdi for alle parter.
  • Du går op i, at vi har tillid til hinanden, og at vi altid har hinandens ryg – også når det spidser til. Vi udleverer for eksempel aldrig hinanden – hverken personligt eller fagligt. Vi taler pænt til og om hinanden – og andre i organisationen. Vi har altid en åben og ærlig dialog – også om de svære ting.
  • Du motiveres af at udvikle mennesker og tilskynder et samarbejde, hvor vi spiller hinanden gode ved at sparre, komme med input og ved at opsøge feedback fra hinanden og fra andre kolleger. Du prioriterer vores læring og udvikling på både det personlige og faglige plan - også midt i en travl hverdag. Du er initiativrig og har lyst til at bidrage med nye idéer og forslag, der kan udvikle os. Du brænder også for at holde dig selv opdateret fagligt.
  • Da du er en udpræget holdspiller, er det vigtigt for dig med en god teamånd. Du går op i, at vi investerer i hinanden, teamet og sammenholdet. Det gør du for eksempel ved at sørge for, at vi løbende kommunikerer, forventningsafstemmer og bruger hinandens forskellige kompetencer. Vi hjælper naturligvis også hinanden, hvis en kollega får brug for ekstra fleksibilitet. Selv er du også en dygtig samarbejdspartner, og du nyder at have en bred kontaktflade både internt og eksternt.
  • Du er god til at kommunikere både på skrift og i tale og til at formidle dit fagområde. Du parkerer f.eks. ikke bare et lovkrav hos en medarbejder, men forklarer, hvorfor det er vigtigt, at vi overholder loven, og hvordan det skaber værdi for Sparekassen eller et bestemt forretningsområde. Du er stærk på det juridiske område, er hurtig til at sætte dig ind i komplekst stof og formår at gøre jurastof forståeligt – også for ikke-jurister.

 

Vil du stå i spidsen for et ambitiøst hold?

Vi drømmer om, at vi er hinandens bedste jobmatch mange år frem i tid. Vi bakker derfor op om din succes i jobbet med rig mulighed for vidensdeling og dygtiggørelse. Det betyder, at du løbende har adgang til at holde dig opdateret på det juridiske område og for at udvikle dig som leder blandt andet med kurser og efteruddannelse. Der venter dig også gode lederkolleger, du kan sparre med på ledelsesområdet.

Vores juridiske supportarbejde er sammen med Sparekassens øvrige supportfunktioner et vigtigt element i Sparekassens overordnede strategi. Du kommer derfor til at stå i spidsen for en afdeling, der er en værdsat og højt respekteret sparringspartner og supportfunktion for hele organisationen. Udover at du skal lede afdelingen og udvikle og motivere medarbejderne, kommer du til at styre opgaver og projekter. En væsentlig del af din ledelsesopgave bliver at du evner at strukturere, facilitere og prioritere en stor mængde af opgaver og projekter. I grove træk vil din arbejdsuge bestå af 60 % ledelse, 25 % vigtige ad hoc-opgaver og 15 % drift.

Vi har netop udskilt compliance- og risikostyringsfunktionerne fra vores juridiske afdeling for udelukkende at samle 1st line funktionerne og dermed vores juridiske support og rådgivning i afdelingen. Det betyder, at du kommer med på holdet på et spændende tidspunkt, hvor du i særlig høj grad kan præge afdelingens videre retning og succes. Du kan glæde dig til at blive en del af et stærkt fællesskab, hvor vi har det sjovt sammen, mens vi gennem vores viden og hjælp skaber gode løsninger for Sparekassen og vores kolleger.

 

Vi er særligt på udkig efter dig, der:

  • Er skarp på jura og har en relevant akademisk baggrund som advokat eller jurist, meget gerne med flere års erfaring fra den finansielle sektor
  • Er dygtig til at lede med motivation og faglig sparring
  • Er god til at kommunikere og samarbejde
  • Af naturlig præference arbejder systematik, struktureret og udøver en høj grad af effektivitet

 

Du kan også glæde dig til en fantastisk ansættelsespakke

Da vi ved, at der er andet end arbejdet, der fylder i dit liv, kan du se frem til fleksible rammer. Der venter dig en attraktiv ansættelsespakke med blandt andet 7 ugers ferie og frihed og mulighed for 1-2 ugentlige hjemmearbejdsdage. Derudover får du 11,65 % arbejdsgiverbetalt pension, 3,25 % i ferietillæg, sundheds-, tand- og ulykkesforsikring samt favorable vilkår som kunde i vores Medarbejderbank.

Klar til et nyt spændende skridt i din karriere? Så ansøg nu!

Vi ser mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset køn, alder, seksuel orientering, religion, handicap, politisk overbevisning samt socialt og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansvar, udfordringer og fællesskab

Vi er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter. Der venter dig mere end 800 kolleger fordelt på cirka 50 afdelinger i Jylland, Odense og på Sjælland.

Du bliver en del af en flad organisation, hvor vi vægter fællesskab samt medarbejder- og kundetilfredshed højt. Du får blandt andet rig mulighed for at få indflydelse, udvikle dig og tage ansvar. 

Vi har succes med at vokse, åbne nye afdelinger og have fokus på de personlige relationer. Hos os ringer kunderne ikke til et callcenter, men direkte til deres rådgiver. Vi vægter nemlig den personlige rådgivning højt og mener, at det er tiden, vi investerer, der gør forskellen.

Som garantsparekasse er vi selvejende. Det betyder blandt andet, at vi ikke har aktionærer, der skal have del i Sparekassens overskud. Det gør, at vi kan tænke mere langsigtet, ligesom det giver os stor frihed til at gøre en forskel i de lokalsamfund, hvor vi har vores kunder.