UDLAND

Betalinger og overførsler til udlandet



Korrekte bankoplysninger er særdeles vigtige forud for en udenlandsk overførsel. Hvis du skal sende beløb til udlandet, skal du sikre dig de korrekte bankoplysninger fra din kunde. Ellers risikerer du, at betalingerne forsinkes eller kommer retur fratrukket store gebyrer.

Betalinger indenfor EU i euro

Hvis du vil sende beløb i euro indenfor EU til den billigst mulige pris, skal du oplyse den udenlandske betalingsmodtagers IBAN-kontonummer og modtagers pengeinstituts navn og land og BIC-kode (også kaldet SWIFT-adresse) på betalingsinstruksen (som du kan udfylde i netbank eller via din rådgiver i afdelingen).

Når overførsler bestilles via netbank skal IBAN-kontonummeret indtastes UDEN mellemrum.

Ved alle overførsler i euro til et EU- eller EØS-land skal der være oplyst BIC (også kaldet SWIFT-adresse) samt IBAN-kontonummer på modtager uanset beløbsstørrelse. Hvis dette ikke oplyses, har modtagende bank ret til enten at afvise overførslen eller opkræve ekstra gebyr fra afsender for manuel behandling.

I netbank bliver IBAN-kontonummeret samt 5. og 6. karakter i BIC-koden valideret.

Blanket til bestilling af overførsel af penge til udlandet
Hvis du ikke har netbank, har du mulighed for at bestille en overførsel her:

Udfyld denne blanket på skærmen, print og send den via mail til din rådgiver. Blanketten skal være underskrevet.

Tidsfrister

Overførsler til udlandet bestilt i netbanken inden kl. 14:00 bliver gennemført samme dag.

Betalinger til og fra udlandet afregnes efter Sparekassen Kronjyllands markedskurs med tillæg/fradrag, der varierer for de enkelte valutaer.
Fondshandler afregnes med en aktuel markedskurs med tillæg/fradrag.

Du kan se de aktuelle kurser via din netbank på denne måde:

  1. I menuen ’Betalinger’, vælg opret betaling og 3. faneblad ’Udland’
  2. Nederst på betalingssiden kan du se "Priser på overførsel til udlandet"

Du kan se de aktuelle tillæg/fradrag i vores prisbog.

Du kan se vores generelle regler for overførsler til og fra udlandet her.

Konsekvenser ved forkerte/manglende oplysninger

Vilkårene for denne betalingsmåde er, at du som kunde er forpligtiget til at betale eventuelle ekstraomkostninger forbundet med at fremskaffe manglende/forkerte oplysninger.

Hvor stort et gebyr der er tale om, kan vi desværre ikke sige, da det til dels afhænger af, hvad modtagerbanken opkræver i gebyr i det enkelte tilfælde.

Læs om "Dine rettigheder, når du foretager betalinger i Europa"

Blanketter

Læs også

Familie produkter

Garant

I alt 63 millioner kroner bliver udbetalt i renter til garanter

Er du en af Sparekassens 37.000 garanter, så får du i starten af april udbetalt 4,5 procent i rente af din garantkapital. Pengene bliver overført til din afkastkonto. Vi udbetaler i alt 63 millioner kroner til vores garanter.

Udlevér aldrig dit betalingskort til andre

Svindel

Ny svindelbølge hærger

De seneste dage er flere blevet forsøgt svindlet til at udlevere deres betalingskort. Især ældre mennesker er blevet ringet op med besked om, at deres betalingskort er i uorden eller er ved at blive svindlet – og at kortet derfor vil blive hentet af en medarbejder fra banken – eller politiet. Vi har set en stor stigning i denne svindeltype de seneste dage både i Sparekassen og på tværs af pengeinstitutter.

Få rabat på dyre- og forlystelsesparker

Nyheder

Påskeoplevelser med rabat

Er familien på udkig efter store oplevelser? Som kunde hos os kan du få rabat på en række forlystelses- og dyreparker over hele landet. Du kan købe billetter med rabat til hele familien.

Her er din nye MobilePay

Digitale løsninger

Har du set, at MobilePay er blevet opdateret?

Appen har fået nyt design og ny navigation. Som noget nyt er en WeShare-funktion også flyttet ind, så du nemt kan dele udgifter i en gruppe. Opdateringen får du i selve MobilePay-appen.